Directori de topònims de l'Associació Cultural Vallgorguina

(última actualització: 2024-3-14 9:49:41)

El directori disposa d'un total de 132 sots torrents i rieres que trobaràs repartits entre aquestes pàgines:

12(3)4567891011121314ÍndexInici

Sots torrents i rieres

4143. El Sot de can Catarineu

Latitud: 41.65229
Longitud: 2.52868
Alçada: 347 m
Aquest Sot neix més o menys a sota el Camí de cal Cucut, fa dues branques que cap de poc ja passen a una. Va baixant per la cara de llevant de les cases de can Catarineu, can Vadoret, cal Frare i can Moreu, travessa el camí de Coll Senís i aboca l'aigua a la Riera de Coll Senís.

4144. El Sot del Cau dels Teixons

Latitud: 41.6484
Longitud: 2.48533
Alçada: 285 m
Sot que neix i passa per la Vinya Vella i va a parar al Sot de can Pradell de la Serra. El trobem situat entremig dels sots dels Termes i del Pla de les Oliveres.

4146. El Sot de can Clarens

Latitud: 41.64211
Longitud: 2.49788
Alçada: 282 m
Aquest Sot recull l'aigua des de la Solella de can Clarens des de darrere la casa, a la banda sud-oest, i va baixant, per on abans eren peces de conreu i vinyes fins a trobar el Sot de can Montasell, molt a prop de la peça de cal Ferreret.

4150. La Riera de Collsacreu

Latitud: 41.63172
Longitud: 2.52474
Alçada: 287 m
Des del Sot de can Colomeró i el Sot de Salou ja es considera Riera de Collsacreu, però és un tros força curt perquè quan s'hi ajunta el Sot dels Verns, ja es coneix com la Riera de Vallgorguina, que fins que arribar al poble recull l'aigua dels sots, dels Ganxos de can Pujades de la Remor de can Tanca i de Coll Senís. Aquesta riera en el plànol del projecte de la carretera d'Arenys de Mar a Sant Celoni, de l'any 1860, surt escrit amb el nom de Torrent d'Arenys.

4151. El Sot de Coll Senís

Latitud: 41.64412
Longitud: 2.53735
Alçada: 330 m
El Sot de Coll Senís neix en terme de Vallgorguina, molt a prop del camí que va de Coll Senís cap a la Plana de can Carcassès. Va baixant per l'esquerra del Camí de Coll Senís fins a baix al Pla de can Carrics, on es converteix en la Riera de Coll Senís que va a parar a la de Vallgorguina travessant el pont del Xeremell. Al llarg d'aquest tros per la banda dreta s'hi afegeixen més sots, com: el Sot de Joànic, el Sot del Torrentàs, el Sot de Saiol, i el Sot de cal Cucut, i per l'esquerra trobem el Sot de la Garça, el Sot de la Guardia. Des del Pla de can Carrics fins a dalt a Coll Senís molta part del bosc que hi ha actualment, havien estat feixes de conreu i potser alguna vinya. Arran del camí de Coll Senís encara podem veure la Bassa d'en Pau Foguera.

4153. El Sot de can Colomeró

Latitud: 41.63433
Longitud: 2.53226
Alçada: 349 m
Aquest Sot neix molt a prop del Pla de les Bruixes, i té dues o tres branques que van a parar totes a una i aquesta a la Riera de Collsacreu. Queda entremig de la Carena del Suro Gros per la banda nord i una part de la urbanització Collsacreu per la banda sud. A la part baixa fa anys hi havia la masia de can Clomeró segons un cens de 1860, i el seu entorn devia ser camps de conreu i també hi havia diferents vinyes i la d'en Companyó. Més endavant la casa ja era en ruïnes i les feixes de conreu s'hi van sembrar plàtans. A partir dels anys seixanta s'hi va construir un bar-restaurant que actualment encara funciona. Sembla que abans es deia Sot de Maribaus. També s'ha trobat el nom de can Colomeró de les Voltes, per la quantitat de voltes que hi ha a la carretera d'Arenys de Mar a Sant Celoni al costat d'aquest sot.

4155. El Sot dels Corrals

Latitud: 41.64249
Longitud: 2.48365
Alçada: 382 m
Aquest Sot neix molt a prop de la Plana de Baix del Trull i baixar travessant el Camí del Corredor i després més avall s'ajunta amb el Sot de l'Arboç i van a parar a prop del Gual de Santa Eulàlia. Per la banda de llevant hi ha la Serra dels Corrals i la Sureda de can Pradell, i per la banda de ponent la Serra de l'Arboç. Passa molt a la vora de les ruïnes dels Corrals del Trull. També hi passa el terme que parteix Vallgorguina i Vilalba Sasserra.

4156. El Sot de la Creueta

Latitud: 41.65167
Longitud: 2.47031
Alçada: 278 m
uan hem deixat la carena de la Creueta, i seguim en direcció cap a Sant Genís, el primer sot que trobem és conegut amb el nom de Sot de la Creueta. No és gaire llarg i aboca les aigües al Sot del Pi Xic, quasi davant d'on hi havia aquest gran exemplar, ara ja mort.

4157. El Sot de cal Cucut

Latitud: 41.65258
Longitud: 2.53086
Alçada: 356 m
Aquest Sot ja comença a recollir l'aigua a la banda sud de la Plana d'en Mora, i baixar recte passant molt a prop de la casa de cal Cucut, i després aboca l'aigua a la Riera de Coll Senís, davant del Pla de can Carrics, entremig de can Caions i can Pascol.

4159. El Sot de Dona Morta

Latitud: 41.62658
Longitud: 2.49875
Alçada: 426 m
És un dels sots més llargs de l'Obaga de can Vilar, ja baixa des de sota el camí que va de la casa Nova al Coll del Pi de Buac, uns metres abans d'arribar-hi. Travessa el Camí de la Figuerassa i passa pel costat del Roure del Sot de Dona Morta, un exemplar de 2,38 metres de perímetre i uns 15 metres d'alçada. El trobem dos sots abans d'arribar a la font de la Figuerassa, a sota el camí. En aquest sot cap a la banda de baix, diuen que si va descobrir una dona morta, aquest fet devia passar ja fa molts anys, i no sabem res més, però des de sempre més s'ha conegut aquest lloc amb el Sot de Dona Morta, però també és conegut pel Sot dels Roures.

SOTS TORRENTS I RIERES. Vés a la pàgina...