Directori de topònims de l'Associació Cultural Vallgorguina

(última actualització: 2024-3-14 9:49:41)

El directori disposa d'un total de 66 camins que trobaràs repartits entre aquestes pàgines:

(1)234567ÍndexInici

Camins

4801. El Camí d'Agrafull

Latitud: 41.65081
Longitud: 2.50806
Alçada: 239 m
Aquest camí comença a la carretera d'Arenys de Mar a Sant Celoni, en el lloc conegut pel Sot d'en Martori, anirem pujant pel costat dret fins quan serem en un lloc que és una mica pla, que és conegut pel Pla d'en Tomeu. En Tomeu era un home que havia estat mosso de can Puigvert, hi havia conreat aquesta terra. Continuarem pujant fins que trobarem un camí a l'esquerra que segueix la carena, i va més enllà de les rulots, passant per darrera el turó de can Morell i la Serra de cal Tonedor. Des d'on estem situats, ara baixarem una mica fins on hi ha un encreuament de camins i un terme que separa Vallgorguina de Sant Celoni, el camí segueix cap a la dreta passant per les antigues vinyes del Replà i ara va a la urbanització can Puigdemir, on passarem pel carrer Francoli. Aquest camí en aquesta part alta, també se'n diu del Pla d'en Tomeu, i dels Horts de la Puixica.

4802. El Camí de ca l'Arbocer

Latitud: 41.65397
Longitud: 2.4837
Alçada: 267 m
Aquest camí comença des del camí del Corredor, on trobem els Descarregadors, a partir d'aquí tot en direcció baixada fins a arribar al Gual de ca l'Arbocer, des d'on comença a pujar fins a la masia. També el feien servir altres cases del Veïnat de Tapioles i gent que treballava al bosc. De primer trobarem que surt a la dreta el camí de les Vinyes de Tapioles, i després a l'esquerra veurem els Horts de ca l'Arbocer. Abans d'arribar al gual cap a la dreta surt el camí del Camp dels Polls, que passa per la Solella. Després del gual a l'esquerra hi ha un camí que podem anar cap on hi havia el Pi Xic. Si continuem recta ens portarà a ca l'Arbocer i al Veïnat de Tapioles.

4807. El Camí de la Pujada de la Bous

Latitud: 41.62589
Longitud: 2.52221
Alçada: 415 m
És situada en el Camí de Parent Rost que va de Collsacreu a la casa Nova. El camí és en bones condicions, però fa una forta pujada, que quan es feia tot amb el carro, si anaven molt carregats, ho havien de transportar en dues vegades, fer desembosc, perquè els animals no tenien prou força per pujar-la. En alguna època sembla que va ser rebaixada i ara forma un camí tancat per una paret de terra a cada costat. A dalt el turó de la pujada a la banda de Vallgorguina hi ha un terme de separació entre el nostre poble i Arenys de Munt.

4813. El Camí de can Carcassès

Latitud: 41.64034
Longitud: 2.53443
Alçada: 368 m
Comença a Collsacreu i va seguint el Camí de cal Paraire o de Montnegre, travessa la urbanització Collsacreu, el Pla de les Bruixes fins on trobem l'encreuament d'anar a can Carcassès, abans d'arribar al Pla de can Carcassès. Llavors segueix cap a l'esquerra, travessa el sot del Clot quan comença i cap de poc arribar a la masia de can Carcassès.

4817. El Camí de la casa Nova

Latitud: 41.62633
Longitud: 2.52441
Alçada: 391 m
El Camí de Parent Rost, també es coneix pel nom de camí de la Casa Nova, que va de Collsacreu a la dita casa. També el que puja des del camp de futbol per can Burget i can Saleres fins a la casa. Aquest és més conegut pel camí de Mataró, però es fan servir les dues variants, i fins i tot a vegades es diu Camí de can Saleres.

4821. El Camí del Cementiri

Latitud: 41.64824
Longitud: 2.51218
Alçada: 250 m
Aquest Camí és el de can Mora, surt del carrer del Pi Florit i va pujant per la carena fins a arribar al barri de baix de can Mora. També és conegut pel Camí del Cementiri perquè es passa pel seu costat. Des del barri de baix de can Mora, per aquest camí i passa l'itinerari LS-C110 que és part del recorregut de l'itinerari Vallgorguina-'Olzinelles. També hi passa el GR-92, que llavors travessa el poble cap al Pla del Forn, i segueix cap al Corredor.

4824. El Camí de can Clarens

Latitud: 41.64522
Longitud: 2.50652
Alçada: 229 m
L'any 1960, es va construir el pont sobre la Riera de can Vilar, i cap a l'any 1962 es va obrir la carretera actual fins a la casa. Abans hi havia un camí de bast que pujava a la casa des del camí de can Montasell. A la Riera de can Vilar, quasi davant de ca la Paula hi havia una passera per anar a la casa i cap a can Montasell Vell.

4828. El Camí de Coll Senís

Latitud: 41.64638
Longitud: 2.51566
Alçada: 227 m
Aquest camí comença al costat del Xeremell i puja fins a Coll Senís on hi ha Quatre Camins i la partió del nostre poble amb Sant Iscle de Vallalta. També és conegut pel Camí de Sant Iscle, Camí del Xeremell, el Camí de can Bòtil i en algun plànol diu Camí del Veïnat de Baix. Dona accés a les cases de can Bòtil, cal Minaire, can Moreu, cal Frare, can Vadoret, can Pascol i les altres masies en ruïnes de can Caions, cal Desentegat, can Gras de la Muntanya i per l'altra banda la Guardia. Al llarg d'aquest camí a la banda esquerra trobem feixes que havien estat conreades i actualment hi ha arbres o són ermes. A mitjans de l'any 2019 l'Ajuntament l'asfaltat des del Xeremell fins a can Moreu, ja que hi havia trossos que quan plovia sempre eren en malt estat.

4830. El Camí del Corredor

Latitud: 41.6522
Longitud: 2.49289
Alçada: 203 m
El Camí del Corredor és una pista forestal que surt de la carretera C-61, i travessa el Pont d'en Pradell, passa pels Descarregadors, el Pla d'en Duran, des d'on podem anar al Dolmen de Pedra Gentil, i segueix, deixant a mà dreta el camí que va a Santa Eulàlia i Sant Genís de Tapioles. Cap de poc trobem la masia de can Pradell de la Serra. El camí continua enfilant-se pel mig de la muntanya, fins que veurem la masia del Trull a la banda dreta del camí, ja en terme de Vilalba Sasserra, i cap de poc hi ha el Dolmen del Trull, a la banda esquerra a dalt d'un petit turó. Després també surt a l'esquerra el camí que va al Rocar i cap a Vallgorguina per can Vilar. Seguirem amunt i passarem per les Roques del Pla de la Creu del Trull i, després trobarem a l'esquerra el camí de la Casa Nova al Corredor, i ja arribarem al Santuari del Corredor.

4832. El Camí de cal Cucut

Latitud: 41.6491
Longitud: 2.52076
Alçada: 261 m
Aquest camí comença arran del Camí de Coll Senís, i la riera del mateix nom. Passa pel costat de cal Coixet i després va cap a can Gras del Pou, segueix cap a can Nonell del Sot, can Catarineu i arriba a cal Cucut. Fins a l'any 1935 aquest camí només era un corriol, i llavors els diferents propietaris es van posar d'acord per fer un camí ample que hi passes un carro, per poder accedir a les cases i també per treure els arbres que tallaven del bosc. En Joan Pradell Vilà va ser l'encarregat de projectar-lo i coordinar l'obra. Passa pel costat del Torrent de can Gras del Pou, i travessa els Sots d'en Plana, on hi ha el Roure d'en Plana, el de can Nonell del Sot, el de can Catarineu i el de cal Cucut. També passa un tros per la Carena de can Catarineu. El primer tros de camí fins a la casa de can Gras del Pou també és conegut per aquest nom, i fins a can Nonell del Sot, a vegades també li diuen d'aquesta manera, podem dir que es coneix per diferents noms.

CAMINS. Vés a la pàgina...